GAMIFICATIE

SPEEL OM TE LEREN

De missie van 19 is talent naar voren brengen en stimuleren. Door middel van gamificatie bieden we studenten een motiverende omgeving, verankerd in het thema van het spel met al zijn codes. De gamificatiemethode staat er voor bekend dat ze zowel de kwaliteit van het leren als het welzijn van studenten verhoogt.

DOOR WELKE PROCESSEN UIT GAMIFICATIE ZICH OP 19?

Eerst en vooral door de organisatie van de projecten. De projecten worden georganiseerd volgens een boomstructuur die de “student-gamer” volgt volgens het pad dat hem het meest bevalt. Hij/zij is grotendeels meester van zijn of haar pad, kan zich soms meer concentreren op bepaalde thema’s waar zijn of haar voorkeur naar uitgaat en vooruitgang boeken volgens het tempo dat bij hem of haar past.

Door hun projecten uit te voeren, maken de studenten vorderingen en verzamelen ze ervaringspunten verdeeld over 17 professionele competenties.

De studenten winnen ook prijzen die de leuke en sociale component van het leerproces stimuleren.

Quests worden opgezet om het curriculum op korte en middellange termijn te markeren.

Tenslotte, voor de meest competitieve studenten voorziet de Hall of Fame duels en wedstrijden in bepaalde technische aspecten van projecten.

Door al deze traditionele onderdelen van het spel creëert 19 een rijke leeromgeving die de motivatie en zelfbeschikking van de studenten positief beïnvloedt. Deze spelelementen bevorderen de autonomie, de expertise en het welzijn van studenten en laat hen deze vaardigheden zelf ontwikkelen.